A Facebook messenger botok át fogják alakítani az ügyfelek kiszolgálásának módját?

Kategória: Chatbot vevőszerzésre | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS

 

A Facebook messenger botok át fogják alakítani az ügyfelek kiszolgálásának módját?
 


A Facebook legújabb hirdetési eszköze olyan, mintha egy sci-fi filmben lennél – robotok válaszolnak az ügyfelek kérdéseire, méghozzá villámgyorsan.

 

Ezek a chatbotok 2016. áprilisában bukkantak fel a Facebook F8 konferenciáján, mint a legjobb módszer arra, hogy a vállalatok hatékonyabban tudják megszólítani a több mint 1 milliárd felhasználót (bővebben a chatbotok készítéséről).

Ezzel beköszöntött egy új korszak, és érdemes mostantól a marketing stratégiába a chatbotokat is belevenni.

Ahogyan korábban megbarátkoztunk a Facebookon történő hirdetéssel, aztán jöttek a mobil lead reklámok, az Instant cikkek (amiről Lévai Richárd is beszámolt) és a Canvas hirdetések, amik nálunk a vászon elnevezést kapták. (Mi az a Canvas, miért, hogyan és kinek) – itt az idő feltenni azt a kérdést, hogy megéri-e foglalkozni a Messenger botokkal?

 

Derítsük ki.

 

A bot a jövő

 

Az elképzelés, hogy az ügyfeleket automaták szolgálják ki, nem új. Mindenki ismeri az iphone-ba épített Apple Siri alkalmazást vagy a Microsoft Cortana–t. Ha elég idős vagy, akkor talán még emlékszel az MSN chat felületre. Már erre is létezett chatbot. Ez volt a smarterchild.

 

A Facebook messenger botok át fogják alakítani az ügyfelek kiszolgálásának módját?
 

 

Már képes volt arra, hogy időjárás előrejelzéseket küldjön, mozi filmeket javasoljon és még sok minden másra is. Amiben nem volt jó, az a beszélgetés. Nem volt képes tanulni az emberekkel történő kommunikációból. Aztán utolérte a végzet, amikor az MSN chat végleg megszűnt.

 

Ezért a fejlesztők azt gondolták, hogy a legjobb lesz, ha építenek egy mesterséges intelligenciával rendelkező chatbotot, ami képes emberi kommunikációt folytatni. Az eredményt te is ki tudod próbálni, mert bárkinek elérhető a Cleverbot névre keresztelt intelligens csevegő bot. Kifejezetten szórakoztató vele beszélgetni. Ráadásul már magyarul is tud.

 

A Facebook messenger botok át fogják alakítani az ügyfelek kiszolgálásának módját?
 

 

Ez a chatbot már olyan kommunikációra képes, mint egy 14 éves, annak is tartja magát és lányként gondol magára. (A Cleverbot azóta felköltözött a Facebook Messengerre is)

 

Ezek a botok viszont nem jelentenek megoldást egy vállalkozás számára. Az embereknek tetszik, beszélgetnek vele, aztán megunják és nem térnek vissza. Ellentétben a Facebookkal, amit közel 2,5 milliárdan használnak és várhatóan 2018-ra 3,6 milliárdra növekszik a felhasználók száma.

Ázsiában a chatbotok már annyira népszerűek, hogy az emberek azon keresztül foglalnak időpontot az orvoshoz, azon keresztül vásárolnak cipőt, játszanak, lottóznak és pénzt küldenek a barátaiknak.

Csak ott inkább a WeChat terjedt el.

 

Ezért is döntött úgy a Facebook, hogy ideje beszállni ebbe a versenybe és eszközt adni a vállaltok kezébe, hogy még kényelmesebbé tegyék a felhasználók mindennapjait.

Alig 7 hónapja indult a felület, de azóta Amerikában is egyre többen rendelnek virágot, pizzát a chatbotokon keresztül. Külön kiemelném, hogy a hírek olvasása is egyre inkább a Messenger felületre tevődik át. A legnagyobb online magazinok már a chatbotokon keresztül juttatják el a fontos híreket az olvasóikhoz. Ők pedig szeretik, mert kényelmes.

 



 

Facebook Messenger Bot

 

Nem mindegyik bot ugyanolyan okos. A WeChat el is kezdte támadni a Facebookot azzal, hogy a legtöbb bot elég korlátozott funkciókkal rendelkezik és alig tud többet, mint egy automata telefonos operátor. Tudod, amelyik azt mondja, hogy „nyomd meg az egyes gombot” vagy „visszaléphetsz a csillag gomb megnyomásával”.

 

Való igaz, hogy a legtöbb bot fejlesztő nem kínál túl sok lehetőséget a cégeknek.

Itt van például a KAYAK bot első változata, ami gyakorlatilag arra volt képes, hogy a látogatót a honlapja különböző részére irányítsa, de nem képes irányított beszélgetést folytatni vagy adatokat gyűjteni, kínálni a felhasználóknak.

Márpedig kevés haszna van egy olyan chatbotnak, ami szinte minden kérdésre ugyanazt válaszolja és mindenképpen a weboldalra akarja küldeni a felhasználót.

 

Persze a technikai lehetőségek sokkal bővebbek ennél, de amíg az emberek nem tudták, hogy a honlap nem csak színes kiadvány, addig nem is volt több igényük.

A chatbotok lényege a kényelem és a gyorsaság. Ott van például az UBER chatbotja, amivel kocsit rendelhetsz anélkül, hogy meg kellene nyitnod az alkalmzást.

Vagy ott van a 1-800-Flowers, amivel virágot tudsz rendelni a lehető legkényelmesebb módon:

 

A Facebook messenger botok át fogják alakítani az ügyfelek kiszolgálásának módját?
 

 

Gyakorlatilag a chatbotok rengeteg dologra képesek és pont ez a kihívás bennük. A cégeknek meg kell találniuk azokat a lehetőségeket, amikre használni lehet őket.

 

A Facebook a Messenger legújabb frissítésében lehetővé tette, hogy a cégek híreket küldjenek a felhasználóknak, akár promóciós céllal is. Ehhez csak annyi kell, hogy a felhasználó egyetlen gombnyomással feliratkozzon.

Ez a lépés szintén abba az irányba mutat, hogy a felhasználók imádnak híreket olvasni a Messenger felületen és nem zavarja őket, ha automatikus kapnak ilyen üzeneteket.

 

Arra is van lehetőség, hogy feliratkozás nélkül küldj ajánlatot a felhasználóknak, de csak 24 óráig. Vagyis, ha a felhasználó beszélget a bottal, akkor a bot az utolsó interakciótól számított 24 órán belül küldhet a felhasználónak egy személyre szabott ajánlatot, ami lehet egy kupon kód vagy egy ingyenes csali.

 

Ennél a pontnál azok a cégek fognak nyerni, akik képesek a chatbotot valóban hasznossá tenni a felhasználóknak. A KAYAK ezért átdolgozta a korábbi egyszerű botját és csinált belőle egy olyat, ami képes segíteni az embereknek az utazásuk megtervezésében.

 

A Facebook messenger botok át fogják alakítani az ügyfelek kiszolgálásának módját?
 

 

Neked is azon kellene gondolkoznod, hogyan tudnád a saját vállalkozásodban üzembe állítani a chatbotot és mi olyat tudsz kínálni az embereknek, ami értékes és hasznos.

 

Hiába gondolod, hogy a nagy cégek vannak előnyben, mert egyáltalán nincs így. Hiába van pénzed, ha nincs ötleted arra, hogyan használd a chatbotot igazán hasznosan. Remek példa erre az Amerikai Egyesült Államok korábbi elnökének chatbotja. A Barack Obama Messenger bot semmi mást nem tud, minthogy a felhasználók üzenetet küldhetnek vele az Elnöknek. Hiába a pénz, ha nincs hozzá ötlet.

 

A chatbotoké a jövő, de még rengeteg problémát kell megoldani az automata tanulás terén. A Microsoft nemrég hatalmas botrányba keveredett a tay.ai chatbotja miatt, mert a Twitter felhasználóktól tanult és rasszista megjegyzéseket kezdett el tenni a felhasználókra.

 

Szóval jó dolog a mesterséges intelligencia, de neked most inkább egy használható chatbotra van szükséged.

 

A chatbotok előnyei és hátrányai

 

Vannak, akik ujjonganak, hogy eljött a modern világ, mások csak a chatbotok hibáit látják. A sajtó sokszor cinikusan beszél a botokról, hogy milyen ostobán válaszolnak egy-egy kérdésre.

 

A munkájukat féltik, vagy valóban csak játékok és teljesen alkalmatlanok, hogy hasznot hajtsanak a vállalkozásodnak?

 

Miért kellene chatbotot fejlesztened?

 

1, A felhasználóid lusták

Talán ez a legfőbb érv. Nem olvasnak, nem keresnek információkat az oldaladon. Lehetséges, hogy az ajánlataidat sem veszik észre, ha nem teszed az orruk elé.

Ha jó chatbotot építesz, akkor pont azt teszed, amire a vevőid vágynak. A megfelelő információra a megfelelő időben.

 

2, Már több mint 18.000 Chatbot készült.

Ez elég nagy szám ahhoz, hogy a felhasználók elkezdjék megismerni és megszeretni a használatukat, de mégsem mondhatod azt, hogy telített a piac. Most van a gyarmatosítás ideje és az elsőké lesz minden.

3, A felhasználók egyre több időt töltenek a Messengeren

A Facebook ezért is szedte külön a Facebook applikációtól. Pár év alatt a legnépszerűbb alkalmazás a Messenger lett és a felhasználók száma folyamatosan növekszik (jelenleg kb. 900 millió).

4, A korai beszállók könnyű sikereket érhetnek el.

Nincsenek ROI adatok a 1-800-Flowers cég chatbotjáról, de a saját közleménye szerint az új vásárlók 70% érkezett a chatboton keresztül.

 

A közismert videójáték, a Call of Duty chatbotja 6 millió üzenetet váltott a mohó felhasználókkal az új verzió kibocsátásnak napján. Tette mindezt 24 óra alatt.

 

Az NBA Messenger botja 350.000 kérdésre válaszol egyetlen meccs ideje alatt.

 

5, Sokkal személyesebb élményt kínál.

 

Ha jól csinálod, vannak módszerek, melyekkel sokkal jobban fognak kedvelni a felhasználók. A Sephore chatbot például kérdéseket tesz fel, hogy jobban megismerje a felhasználókat és ezáltal sokkal személyre szabottabb válaszokat tudjon adni.

 

6, Sokkal gyorsabb ügyfélszolgálat

Majdnem az emberek fele mondta azt, hogy szívesebben venné fel a kapcsolatot a cégekkel Messengeren, mint e-mailben.

 

7, Felturbózhatod a céged online kapacitását

Az emberek 51%-a gondolja úgy, hogy egy cégnek kötelessége a nap 24 órájában és hétvégén is rendelkezésre állnia. Ez sokszor megoldhatatlan, mert nem tudsz minden telefonhívást fogadni és megfelelő minőségben kezelni. A chatbot viszont képes rá.

 

 

Miért érdemes kétszer is meggondolnod?

 

1, Vannak kapcsolataid?

 

Az igazság az, hogy a chatbot fejlesztés nem olyan egyszerű, hogy bárki meg tudja csinálni, aki csak tud programozni. A programozáson felül ismerni kell a Facebook api-t és a speciális szabályokat. Ha ez is megvan, akkor jön a neheze, vagyis a chatbot tudása.

Az már nem programozói és nem is grafikus feladat. Inkább a chatbotok működésének és lehetőségeinek komoly ismeretét követeli meg, mindezt egy olyan stratégia és marketing szemléletmóddal ötvözve, hogy az elkészült bot valóban hasznos legyen.

2, Van időd magadtól megtanulni?

Ha olyan chatbotot akarsz, ami valóban hasznos a vállalkozásodnak, akkor előbb a botok működését kell megértened és megtanulnod.

Utána találnod kell egy bot építő szolgáltatást, amivel saját magad is el tudod készíteni a saját botodat.

Meg kell ismerned a funkciókat és a finomságokat, mint minden bonyolult szoftver esetén.

Ez mind rengeteg idő és pénz.

A folyamatot csak úgy tudod lerövidíteni, ha valaki megmutatja pont azokat a funkciókat, amiket használnod kell. Nem kell neked minden aprósághoz érteni, elég csak ahhoz, amire szükséged van.

Pont mint a Photoshop esetén. Nem kell ismerned az összes szűrőt, effektet, maszkvágót, ha csak egy kép hátterét akarod eltüntetni. Neked csak a szükséges lépések kellenek, és ezt tudjuk neked megtanítani online.

 

Szeretnél egy saját chatbotot?

 

Ha úgy döntesz, hogy nem akarod megtanulni, inkább fizetsz érte és valaki azonnal állítsa üzembe neked, akkor a rendelést javasolom.

Rendeld meg a saját chatbotod és előzd be a piacodat.

 



Vissza

Címkék : chatbot készítés, 1-800-flowers, cleverbot, példák

Hozzászólások :

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Oszd Meg a Cikket :


Kapcsolódó cikkeink:

 



Hírlevél

 

 

 

Címkék

Friss Hírek

Iratkozz fel és nem maradsz le semmiről. Szólunk, ha frissül a cikk vagy számodra érdekes témákról írtunk.