Egyszerű módja a vevőszerzésnek chatbottal

Kategória: Chatbot vevőszerzésre | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS

A marketing lényege a kommunikáció.

Ahhoz hogy el tudj adni bármilyen terméket vagy szolgáltatást, kommunikálnod kell az emberekkel, hogy egyáltalán tudják, létezel és tudják mit árulsz, tudják miért érdemes megvásárolni, azt amit kínálsz nekik.

 

Egyszerű módja a vevőszerzésnek chatbottal
 
 
 

 

Hogyan szerezz egyre több vevőt chatbottal? És miért a kommunikáció a jövő online marketingje? Olvass tovább a válaszokért


A hagyományos hirdetés ezt a kommunikációt egyoldalúan oldja meg: Fog egy hangos bemondót és ordítja a világba akció, akció,  AKCIÓÓÓ!!

Ez egyre kevésbé hatékony, az emberek egyre inkább menekülnek azoktól a reklámoktól amik csak eladni akarnak nekik.

A modern marketing konverzió helyet, a kommunikációra helyezi a legnagyobb hangsúlyt.

 

A kommunikációs marketing lényege
 

A jövő marketingje arról szól, hogy beszélgess piacoddal, beszélgess a vevőiddel, és tud meg mit akarnak, mi a fájdalmuk, hogyan tudsz erre egyre jobb és hatékonyabb megoldást kínálni.

 

Bizonyára tapasztalod, hogy egyre kisebb a hatékonysága az online hirdetéseknek, hiába egyre szexibb az üzenet, vonzóbb a grafika és jobbak a weboldalaid.

Attól, hogy elkezdesz hirdetni a Facebookon vagy a Google felületén és küldöd az emberek tömegét a weboldaladra még nem leszel sikeres vállalkozó. Ahhoz vevők kellenek és nyereség.

 

 

Egyre több rémtörténet kering arról, hogy vállalkozók 800 000 Ft-ot égetnek el hirdetésre és alig adnak el 2-300 000 Ft értékben.

A kattintási árak emelkednek, az emberek vásárlási kedve pedig csökken :(

Ebből az következik, hogy egyre nehezebben jön ki a matek.

 

Egy ideális világban kitalálsz egy vállalkozást, készítesz egy honlapot, készítesz egy reklámot, fizetsz hirdetésre 100 000 Ft-ot, és ezzel keresel legalább 200 000 Ft-ot.

 

Így működne egy sikeres vállalkozás: Minden hirdetésre költött összeg megduplázódik.

De sajnos nem így van, egyetértesz?

 

A megoldás keresése során egyre gyakrabban, egyre több marketing guru jut el arra a felismerésre, hogy a vevő igényli a kommunikációt, igényli a párbeszédet.

 

 

Párbeszédre törekedj és ne végtelen monológra

 

Nincs unalmasabb mint hallgatni valakit anélkül, hogy közbe tudnál kérdezni.

Emlékezz vissza milyen unalmas olyan emberrel beszélgetni, aki csak mondja, mondja és csak mondja. Vég nélkül.

Te pedig hallgatsz és közben gondolatban már teljesen máshol jársz.

 

Azokkal az emberekkel szeretünk beszélgetni, akik kérdeznek tőlünk, figyelnek a válaszainkra és egy párbeszéd alakul ki kettőnk között.

 

A monológ, amikor egyvalaki beszél, unalmas egy idő után. A figyelmet mindig a párbeszéd köti le.

Pont ilyen monológ a mostani hirdetésed. Csak beszélsz és beszélsz és beszélsz....

 

Elvárod hogy a vevő figyeljen. Pedig már régen un téged, mert csak a te hangodat hallja, miközben te oda sem figyelsz rá.

 

Ezért is egyre népszerűbbek a Facebookon a csoportok (a mienket itt találod), mert ott kialakul egy párbeszéd a piac és a vállalkozás között.

El lehet mondani a véleményt, ott fel lehet tenni kérdéseket, és ott érzi az ember hogy figyelnek rá.

 

A hagyományos hirdetésed unalmas monológ.

A chatbottal viszont megvalósíthatsz egy igazi párbeszédet.

Mondjuk nem pont úgy, ahogy te azt most gondolod.

 

A chatbot nem arra való hogy helyetted chateljen, vagyis írásban kommunikáljon az emberekkel, és elbeszélgessen velük arról, milyen volt a mai napjuk.

De erről majd később még írok.

 

Mi az ami működik a kommunikációs marketingben?

 

Azért azt tegyük hozzá az elején, hogy ebben semmilyen forradalmi újdonság nincs.

Régen is az működött, hogy az eladó beszélgetett a vevővel, megtudta mit szeretne, megtudta mire vágyik, kiismerte az igényeit és megoldást kínált rá.

 

Egy jó kereskedő mai napig ezt csinálja.

Egy zseniális üzletkötő előbb eladja saját magát, és csak aztán a terméket

 

Ezek a technikák a mai napig elképesztően jól működnek, de csak olyan iparágakban használják, ahol nagy értékű terméket kell eladni, vagy éppen tömeges értékesítésnél üzletet kell kötni.

Szuperül működik, ha órákat vagy napokat áldozol az eladásra, ha a termékeden több 100 000 Ft haszon van.

De elképesztően időrabló, ha pár tízezer forint értékű terméket vagy szolgáltatást kell eladnod egyesével.

 

  • Vajon mi lehet a megoldás, ha az eladási folyamatod szeretnék automatizálni?
  • Mit teszel annak érdekében, hogy mindenki maximális kiszolgálást kapja, de még csak időt se kelljen fordítanod arra, hogy minden egyes ember személyesen meggyőzz?

 

Bárcsak lenne olyan megoldás amivel pontosan olyan hatékonyan tudnál eladni, mint személyes kommunikációval, anélkül hogy neked kellene mindenkivel egyesével beszélni.... (sóhaj)

 

 

 

Sőt tovább megyek ha már álmodozunk.

A csúcs szuper lenne, ha egyszerre, párhuzamosan, több 10, vagy több 100, esetleg több 1000 emberrel lehetne kommunikálni automatizáltan.

Gondolom nem lesz számodra nagy meglepetés, ha már ezt a blogot olvasod, hogy pont erre a megoldásra képes a CHATBOT.

 

A chatbottal megvalósíthatod azt, hogy párbeszédet alakíts ki a piacodon lévő potenciális vevőkkel, egyszer akár 1000-rel, teljesen automatizáltan, anélkül hogy az idődet rabolná a folyamat.

Egyszer kell megtervezed egy ideális beszélgetést, azt kell elkészítened a chatbottal és figyelni mennyire hatékonyan működik.

Ahol kell csiszolod, jobbá teszed a folyamatot, hogy a végén az elégedett vevők tömegesen akarjanak vásárolni tőled.

 

Hogyan képes a chatbot automatikusan eladni?

 



 

Minden vevő, vagyis minden potenciális vevő egy dologra vágyik leginkább...

... ez pedig a marketing legnagyobb titka.

 

Ha ezt az egy dolgot tudod, akkor megállíthatatlan leszel.

500.000-ért elárulom :-)

 

Csak vicceltem

 

A titok a következő:

 

A vevőid arra vágynék leginkább, hogy valaki segítsen nekik leegyszerűsíteni a piac kínálatát két tökéletes választásra.

A vevőid azt szeretnék, ha a számukra legjobb megoldást megkeresné valaki, és nekik csak választani kellene, mondjuk két tökéletes opció közül.

 

  • Azt szeretnénk mindannyian, hogy amikor új autót akarunk venni, akkor valaki azt mondja nekünk, hogy neked erre vagy arra a típusra lenne szükséged.
     
  • Amikor laptopot akarok venni, akkor valaki más azt mondja, hogy arra amire én akarom használni, nekem ez, vagy az a legjobb megoldás.
     
  • Amikor álmaim nyaralásra tervezem, akkor azt szeretném, ha valaki megmondaná hova is kellene mennem, ott milyen programokra kellene befizetnem, és ebből csinálna két verziót, hogy tudjak választani.
     
  • Amikor pedig megéhezem, és nem tudom, hogy mit is ennék igazán, akkor valaki mondja azt, hogy tudom, hogy te erre vágysz. Itt van 2 tökéletes opció, válassz.

 

És ebben az a legszebb, hogy valóban arra vágytam, de magam sem tudtam róla.

 

Hogyan lehet azt "kitalálni" mire vágyik a vevőd?

 

Pont úgy, ahogyan megtervezi nekem egy cég a legjobb szolgáltatást.

Egyszerűen feltesz nekem pár kérdést, amire tudok válaszolni és ezek alapján össze is állítja számomra az ideális ajánlatot.

A chatbot pedig egy tökéletes eszköz arra, hogy megtudja a vevődtől, hogy mire vágyik leginkább, és válaszok alapján felajánlja neki választási lehetőséget:  az A verzió kell, vagy a B verzió?

 

Ezt a folyamatot, amin végig kell vezetned a leendő vevődet, le lehet szépen rajzolni:

 

Egyszerű módja a vevőszerzésnek chatbottal
 
 

 

Ez egy döntési ábra arról, hogy milyen fényképezőt kellene vásárolnod. Ez a FlowChart


 

Ilyen FlowChartokat érdemes építened, ha azt szeretned hogy a chatbotot bevételt is termeljen.

 

Persze bonyolíthatnánk a végtelenségig, de a tapasztalatom az, hogy az egyszerűbb mindig hatékonyabb.

 

Ilyen ábrákat rengeteget találsz az interneten, de készítettem neked egy gyűjteményt is.

 

 

Egyszerű módja a vevőszerzésnek chatbottal
 
 

 

kattints a képre és Kövesd be a pinterest táblát, hogy mindig megkapd a friss flowchartokat


 

Ezek alapján megépítheted a saját vállalkozásod ideális folyamatát, amihez még ötleteket is meríthetsz.

 

A gyűjteményben sok példát találsz:

  • Flowchartot, ami végigvezet azon, hogy érdemes lenne-e eljönnöd a Chatbot Workshopra, vagy sem.
  • Egy másik flowchart, azt mutatja be, hogy neked milyen fényképezőgépre, milyen mosogató gépre lenne szükséged.

 

Ilyen folyamatokat kell felépíteni a saját vállalkozásodban is.

Ilyen folyamaton kell végigvezetned a látogatódat, hogy a végén meg tudd mondani nekik, hogy számukra mi lenne az ideális választás.

 

Mi van akkor, ha látogató nem akar egyből vásárolni?

 

Sajnos sokkal többször előfordul, hogy aki elindítja a chatbottal a beszélgetést, nem kész arra hogy azonnal vásárlási döntést hozzon.

 

Ebben az esetben az a feladatod, hogy fenntartsd az érdeklődését és fenntartsd kommunikációt is.

Ezért a legjobb megoldás, hogy számára hasznos tartalmakat küldesz.

Kulcsszó ott van, hogy számára hasznos.

 

Mivel végig vezetted korábban egy folyamaton, pontosan tudod, hogy most mi érdekli a legjobban. Így felirathatod,  egy olyan automata üzenet küldésre, ami direkt az ő célcsoportjának szól.

 

A messenger szabályzat szerint nem küldhetsz promóciót 24 óra után. Ezzel az intézkedéssel próbálják rávenni a vállalkozásokat arra, hogy térjenek át egy sokkal emberközpontúbb marketingre. Hagyják abba a folyamatos akció.. akció... akció... kiabálását.

 

A messenger chatbot egy okosabb marketing technika felé tereli a vállalkozásokat.
 

Ez pedig a tartalommarketing stratégia.

 

Erről olyan hosszan tudnék írni, hogy írtam is belőle egy 360 oldalas könyvet. Ha bővebben érdekel a dolog itt megtudod vásárolni ingyen kiszállítjuk egy nap alatt.

 

Egyszerű módja a vevőszerzésnek chatbottal
 
 

 

Benne van, hogyan adj el hasznos tartalommal


 

A tartalommarketing használatával gyakorlatilag blogposztokat fogsz küldeni azoknak az embereknek, akikről tudod hogy mi érdekli őket.

  • Ezekben a blog posztokban fogod nekik elmagyarázni, miért érdemes megvenni az adott termékedet vagy szolgáltatásodat.
  • Ezekben a posztokban mondod el hogyan oldja meg az ő legnagyobb problémáját az adott termék vagy szolgáltatás megvásárlása.
  • Ezekben a blog posztokban mondod el, hogyan változtatta meg a vevőid életét az, hogy megvásárolták tőled az adott terméket vagy szolgáltatást.

 

Ilyen tartalmakat szabályosan tudsz küldeni a chatbot felhasználók számára.

Ehhez a hírek küldési engedélyt kell megkérned a messenger platformon.

 

 

Egyszerű módja a vevőszerzésnek chatbottal
 
 

 

A hírek küldésére kérj feliratkozási engedélyt. Fb oldal > Beállítások > Messenger platform


 

Ezek a tartalmak fogják életben tartani a figyelmet és meggyőzni látogatód a vásárlásról.

 

Hogyan építs magadnak ilyen chatbotot?

 

A legjobb megoldás, ha megtanulod a chatbot építést, hiszen ha mással építteted, akkor is tudnod kell használni.

 

 

Összefoglalva:

 

A marketing jövője a kommunikáció és a párbeszéd.

A leendő vevőid igénylik a veled való beszélgetést a vásárlás előtt.

A személyes kommunikáció egy tökéletes megoldás akkor, ha terméked milliós értékű és több 100 000 Ft haszon van rajta.

Ha nálad nem így van, akkor nem éri meg minden egyes vevővel órákat vagy napokat beszélgetned.

 

Ebben az esetben chatbotokat célszerű használod, akik elvégzik helyetted ezt a feladatot.

 

Egyszerűen felépítesz egy elképzelt beszélgetést, amin végigvezetve a látogatót, megtudod mire vágyik leginkább, és máris tudsz neki konkrét terméket vagy szolgáltatást javasolni.

 

Ha gondban vagy azzal hogy a te vállalkozásodnak mit is kellene megépíteni, akkor kommenteld ide bátran, és segítek.

 

Ha pedig tudni szeretned hogyan kell ilyen chatbotot építeni akkor ajánlom figyelmedbe ingyenes oktató videóinkat. Próbáld ki

Vissza

Címkék : konverzió, chatbot készítés, marketing

Hozzászólások :

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Oszd Meg a Cikket :


Szerző

Bártfai Balázs vagyok. 2003 óta valósítom meg a saját és mások ötleteit az Interneten. Több sikeres ötlet és pár kudarc áll a hátam mögött. Az automatizált megoldásokban hiszek. Ezért olyan stratégiákat dolgozok ki, amik folyamatosan szállítják a vevőket. Arról írok, hogyan lehetnek kézzel fogható eredmények a messenger chatbotokból.

Kapcsolódó cikkeink:

 



Hírlevél

 

 

 

Címkék

Friss Hírek

Iratkozz fel és nem maradsz le semmiről. Szólunk, ha frissül a cikk vagy számodra érdekes témákról írtunk.