Facebook Messenger Bot – a kezdetek

Kategória: Messenger Chatbotok | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS

Facebook Messenger Bot – a kezdetek

Az üzenetküldés eleinte a Facebook oldal egyik funkciója volt a sok közül. Aztán egyre népszerűbbé vált és szinte mindenki ezen keresztül kezdett el kommunikálni és kapcsolatot tartani.

Ezért a Facebook fogta és külön alkalmazást csinált belőle. Mobilon egy külön applikációval tudod használni, asztali gépen pedig a www.messenger.com felületen.

Ennek a folyamatnak volt a következő lépése, hogy 2016.04.12 –én bejelentették, hogy egy új Messenger platform született, amit mostantól a vállalkozások is használhatnak az ügyfelekkel történő kapcsolattartásra.

A Facebook oldalak mostantól csetelhetnek az ügyfeleikkel, ráírhatnak, ha lájkolják az egyik posztjukat és már reklámozni is lehet Messenger üzenetben. A legnagyobb újítás viszont a chatbot lett, amit ebben a videóban mutattak be:

 

Ésszerű lépés volt, látva a népszerűségét

 

A statisztikákból ugyanis azt látták, hogy havonta több, mint 900 millió ember használja a barátaival és a családjával történő beszélgetésre. A vállalkozások is hamar elkezdték használni, mert rövid idő alatt 50 millió cég költözött fel a Messengerre.

A Facebook Messenger lett a világ második legnépszerűbb alkalmazása az IOS app storeban és 2015 óta folyamatosan növekszik a felhasználók száma. Pedig sokan bírálták a Facebook korábbi döntését, hogy külön szedje a Messengert. Úgy látszik jól tippelték meg a jövőt és ez a nyerő széria csak folytatódik a Messenger botok bevezetésével.

A hivatalos bejelentésben arra hivatkoznak, hogy pontosan tudják mit szeretnének a felhasználóik és milyen élményeket keresnek. Mivel ezt az igényt tapasztalták a cégek részéről is, hogy ők is sokkal jobb és hatékonyabb kommunikációra törekszenek az ügyfeleikkel, ezért megalkották az automata kommunikáció lehetőségét és megszületett a chatbot.

 

Valójában nem tudják, hogy mi mindenre lesz jó, de rengeteg lehetőséget rejt magában a technológia. Használható arra, hogy az emberek automatikusan feliratkozzanak érdekes tartalmakra, értesítést kapjanak az időjárásról, a forgalomról vagy személyre szabott információkat kapjanak receptekről, szállítási információkról, repülőjegyekről és akár élő kommunikációt is tudjanak folytatni.

 

Természetesen hoztak gyakorlati példákat, amik főleg kedvcsinálás céljából készültek.
 

Az első bemutatott chatbot a CNN saját botja volt:

 

Nem véletlen, hogy ezzel kezdődött a hatásbemutató, mivel a legnépszerűbb tartalmak a Facebookon a cikkek. A cikkek a tartalommarketing alapjai és általuk sokkal egyszerűbb értékesíteni.

Látszik a videón, hogy a felhasználónak lehetőséget kínál fel, amire kattintva újabb lehetőségek jönnek be.

A videón azt látod, hogy a felhasználó a legújabb híreket kéri le a CNN oldaláról.

Ami nem látszik a videón, hogy a felhasználó fel is iratkozhat ezekre az értesítőkre és így automatikusan meg fogja kapni a legfrissebb híreket. Ráadásul úgy, hogy nem kerül spam mappába és 99% megnyitási arányt érnek el vele.

Külön jó, hogy akivel egyszer beszéltél annak bármikor tudsz üzenetet küldeni, mintha csak e-mailt küldenél. Csak az e-mail ma már egyáltalán nem hatékony kommunikációs forma.

 



 

Spring webáruház Facebook chatbot alkalmazása

 

A Facebook chatbot tökéletes megoldás a webáruházak számára, de nem csak nekik hasznos. A működési elvet ebben a videóban mutatják be:

 

A videóban azt láthatod, hogy mennyivel könnyebbé tehető a vásárlás azzal, hogy a programozott robot kérdéseket tesz fel a felhasználónak és a válaszok alapján terméket javasol számára.

 

Amióta fizetési lehetőség is van a Messengerben, már arra sincs szükség, hogy elhagyja a felületet a vásárlás folyamán.

 

A videó külön érdekessége, hogy bemutatja, hogyan lehet a chatbot kommunikációs felületére terelni a látogatókat. 0:02-nél látható, hogy a mobilos felhasználó böngészi a webshop oldalát és feljön neki egy popup, ami Messengerre van formázva. Ebben azt kérdezi a felhasználótól, hogy miben tud segíteni. A kattintás után pedig máris átkerül a Messenger felületére.

Ezzel gyakorlatilag meg is történik a konverzió és a lead gyűjtés. Mostantól a Spring webáruház automatikusan tud üzenetet küldeni a felhasználónak a Messengeren keresztül.

 

Poncho a vicces időjárás robot

 

Ebben a videóban azt láthatod, hogyan lehet érdekessé tenni egy chatbotot azáltal, hogy vicces üzenetekkel kommunikál.
 

 

A poncho egy időjárás előrejelző robot. Beállíthatod, hogy a saját városodnak megfelelően küldje neked az előrejelzéseket az általad megadott időpontokban.

 

A videóban annyira nem látszik, de a chatbot nem csak a felhasználó nevét tudja, de azt is, hogy honnan internetezik és még sok mást.

 

Azt viszont tökéletesen bemutatja, hogy egy robot akkor is hasznos lehet, ha nem értelmezi az összes kérdést, hanem egy irányított beszélgetést folytat. Kérdez a látogatótól és a válaszok alapján műveleteket hajt végre. Gyakorlatilag ez a legértelmesebb felhasználási módja a Messenger botoknak.

 

1-800-Flowers: a világ legnépszerűbb virágküldő szolgáltatása

 

Ez a videó maradt a bemutató végére, mint egy újabb remek lehetőség a chatbotok használatára. A sors iróniája, hogy mind közül ez lett a legsikeresebb chatbot. Az emberek imádják használni.
 

 

Hogyan tudod még kényelmesebbé tenni a virágküldést?

 

Úton vagy a munkába és eszedbe jut: basszus, ma van a névnapja, teljesen kiment a fejedből. Tuti leharapja a fejem...

 

De semmi nincs veszve. Elő a telefont, irány a 1800 Flowers chatbot. Beírom, hogy virágcsokor, kiválasztom, hogy fehér legyen, beírom az üdvözlőkártya szövegét és már le is adtam a rendelést.

 

És még mindig nem telt el 1 perc sem.

 

A gyorsaság melyik piacon nem versenyelőny?

 

Mi mindenre jó a chatbot?

 

A bemutató többi részében arról beszéltek, hogy nem csak szövegeket és képeket lehet küldözgetni a Messenger felületén keresztül, de lehetőség van apik használatára is. Ami azt jelenti, hogy gyakorlatilag bármilyen oldallal összeköthető és onnan adatok kérdezhetőek le. Legyen az szobafoglalás, repülőjegy, hírlevél feliratkozás, domain keresés vagy amit csak használsz a weboldaladon.

 

Továbbra is azt gondolom, hogy a chatbot akkor a leghatékonyabb, ha irányított beszélgetést folytat, de lehetőség van arra is, hogy a végletekig okosítsd. Erre szolgál a Wit.ai Bot Engine, aminek segítségével olyan botok építhetőek, amik egyre inkább egy élő beszélgetéshez hasonlítanak.

 

Személy szerint nem vagyok híve a mobilon gépelésnek, inkább hangüzenetet szoktam küldeni vagy diktálok. Így nekem kényelmesebb az, hogy a bot által felkínált lehetőségekből válasszak, minthogy elkezdjek csevegni. Mégis elfogadom, hogy van olyan, akinek erre van igénye.

 



 

Hangsúlyozva, hogy az emberek az elsők.

 

Külön kiemelték a bemutatóban, hogy a Facebook cégekből él, de az emberek érdekeit tartja elsődlegesnek. Így nem fogja engedni, hogy a botok zaklassák a felhasználókat.

Mindenképpen el akarják kerülni az e-mailt megölő spam áradatot.

Bármennyire is vonzónak tűnik az a lehetőség, hogy anélkül tudj kommunikálni a látogatóddal, hogy megadná az e-mail címét, nem küldhetsz neki akármit.

Ha nem tetszik neki a tevékenységed, akkor letilt. Ha sokan tiltanak, akkor nem csak a botod veszik el, de végleg kizárhatnak a Facebookról is.

Egyszóval az emberek érdekeit tartsd szem előtt. Ami jó a látogatóidnak, az jó a cégednek. Ha átverésben gondolkozol, ha be akarod csapni az embereket, ha érték helyett erőszakosan értékesíteni akarsz, akkor ez nem a te felületed.

 

Viszont ha jó a terméked és értékes tartalmat tudsz kínálni, akkor a Messenger bot egy olyan ingyenes kapcsolattartási lehetőség, amivel úgy konvertálódik a látogatód, hogy nem kell semmilyen adatot megadnia és onnantól úgy kommunikálhatsz vele, hogy minden üzeneted megérkezik hozzá és 99% lehet a megnyitási arány.

 

A Messenger hivatalos facebook oldalán még rengeteg további információt találsz angolul.

Vissza

Címkék : példák, cnn, spring, poncho, 1-800-flowers

Hozzászólások :

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Oszd Meg a Cikket :


Kapcsolódó cikkeink:

 



Hírlevél

 

 

 

Címkék

Friss Hírek

Iratkozz fel és nem maradsz le semmiről. Szólunk, ha frissül a cikk vagy számodra érdekes témákról írtunk.