Landing page konverzió és a Facebook Messenger chatbot

Kategória: Chatbot vevőszerzésre | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS


A technológia korai befogadói szeretnek eljátszani a modern kütyükkel és kipróbálni minden újdonságot. Ilyennek tűnik a chatbot is, ami jópofa, de kevésbé hasznos egy cég számára.

 

A vállalkozásoknak leginkább új vevőkre van szüksége nem pedig modern, drága és bonyolult játékszerekre.

 

Szinte adja magát a kérdés, hogy minek foglalkozzunk chatbotokkal, amikor a Facebook landing page kombináció tökéletes eszköz az érdeklődők (lead) gyűjtésére?

 

A válasz elsöprő erejű. Az e-maileket egyre kevesebben olvassák, egyre ritkábban, és ami át is jut a spam szűrőn az sokszor a kukában landol. A Facebook Messengert viszont mindenki használja, még te is.

 

Konverzió és a chatbot

Landing page konverzió és a Facebook Messenger chatbot

Általában egy landing page oldal célja, hogy a látogatókból leadeket generáljon és a konverzió maga a hírlevél feliratkozás. Azt akarjuk elérni, hogy a reklámból érkező látogató az oldalon található információ hatására megadja az e-mail címét.

Tesszük mindezt azért, hogy utána már tudjunk a látogatóval kommunikálni és meggyőzzük őt a vásárlásról.

Ehhez csak el kell érni azt, hogy megadja az e-mail címét, amit valamiért nagyon értékesnek tart.

A chatbotok esetén erre nincs szükség.

 

Ha valaki kíváncsi és elkezd beszélgetni a chatbottal, az máris konvertálódott és lead lett belőle. Innentől kezdve bármikor kommunikálhatsz vele ingyen.

 

A folyamat működhet a hagyományos módon, vagyis egy landing page oldalon keresztül.

 

Ezt a módszert használja nagy sikerrel az www.automateads.com, akik online reklámokkal foglalkoznak.

Rájöttek, hogy a chatbot milyen nagyszerűen kiválthatná az élő erő egy részét, hiszen a leggyakoribb kérdéseket lehetne automatizálni.

Korábban tudásbázist építettek, de az emberek egyre türelmetlenebbek és nem hajlandóak maguk kikeresni a kérdéseikre a választ.

 

Úgy gondolták a chatbot tökéletes lesz erre a funkcióra és akár még azt is tudhatná, hogy a jelenlegi ügyfeleik le tudják kérni a jelentéseiket a chatboton keresztül.

 

A funkciókon túl programoztak bele egy kis emberszerű kommunikációt, hogy beszélgetni tudjon pár alapvetőbb dologról.

 

Landing page konverzió és a Facebook Messenger chatbot
 

 

Mindjárt mutatom, hogyan reklámozták és terjesztették el ezt a botot, de előtte még bemutatom a bot egyik nagy erősségét.

 

Csak egy bot vagy adjunk neki személyiséget?

Megfigyelték, hogy az emberek hogyan lépnek kapcsolatba az Iphone siri segédjével és hogyan használják például a Google Now–t. A Google Now csak egy applikáció maradt, de a siri valami egészen más, valami összetettebb.

Landing page konverzió és a Facebook Messenger chatbot

Ezért az automateads.com fejlesztői úgy döntöttek, hogy személyiséget adnak a chatbotjuknak és így született meg Zoey, a mesterséges intelligenciával rendelkező asszisztens. Adtak neki egy háttértörténetet és elindult, hogy meghódítsa a vásárlók szívét.

 

Lead gyűjtés landing page oldallal

 

A reklámozási részbe nem mennék bele, rengeteg lehetőséged van arra, hogyan reklámozz egy landing page oldalt.

Az ő oldaluk viszont nem mail címeket gyűjtött, hanem így nézett ki:
https://advertise.ai/

 

Gyakorlatilag itt a CTA nem más, mint a Chatbot kipróbálása. A gombra kattintva a látogatónak be kell lépnie a Facebookra és máris indulhat a beszélgetés.

A felhasználó szemszögéből ez iszonyúan kényelmes, mert nem kell semmit sem gépelnie. Nincs e-mail cím féltés, hiszen nem ad oda semmit. Ráadásul ott a kíváncsiság faktor, mert ez egy érdekes újdonság.

 

A cég szemszögéből az történik, hogy a landing page oldal konverziója az egekbe emelkedik, rengeteg információt tud meg a látogatóról, a bot bizalmat épít a látogatóban és automatikusan begyűjti az elérhetőségeit. Innentől kezdve bármikor el lehet érni és meg lehet szólítani. Rávehető, hogy új tartalmakat olvasson el és megnyissa a pénztárcáját.

 

Ha felkeltette a téma az érdeklődésed, akkor nézd meg azt a landing page oldal gyűjteményt, amit kifejezetten a Facebook Messenger chatbotoknak készítettek: https://botlanding.com/

 

Vissza

Címkék : konverzió, lead

Hozzászólások :

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Oszd Meg a Cikket :


Kapcsolódó cikkeink:

 



Hírlevél

 

 

 

Címkék

Friss Hírek

Iratkozz fel és nem maradsz le semmiről. Szólunk, ha frissül a cikk vagy számodra érdekes témákról írtunk.