Sosem tudnálak meggyőzni, hogy a chatbotok hasznosak, mígnem...

Kategória: Messenger Chatbotok | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS

1. Meglesz az első hűha érzésed

 

Találkoztam egy általam nagyra tartott marketing szakértővel, aki azt mondta, hogy a chatbot csak egy divat. Egy marketing látványosság. El fog múlni.

5 perc beszélgetés után kiderült számomra, hogy nem is tudja mi is ez valójában és mire jók a chatbotok.

  • Hiába mutattam meg neki a statisztikát, amin látszik, hogy egyre többen használják 1,2,milliárd a világban és mennyi embert lehet elérni vele. Nem hatotta meg.
     
  • Hiába mondtam, hogy a messenger akar lenni az új e-mail, csak legyintett.
     
  • Hiába mutattam meg, hogy a Google is dollár milliókat öl a chatbot fejlesztésbe és most statisztika szoftvert fejleszt hozzá, mint a honlapokhoz a Google analytics… ez sem győzte meg.
     

És tudod mi történt a 15. perc után?

Kérte, hogy mutassam meg neki az egyik chatbotunkat.

 

Sosem tudnálak meggyőzni, hogy a chatbotok hasznosak, mígnem...

A chatbot divat vagy valóban lehet hasznos, pénztermelő eszköz a vállalkozásodban?


 

25 perc múlva már ő is akart legalább kettőt :D

Mindjárt elmesélem mit is mondtam neki, de előbb a nagy fájdalmamról beszélnék neked, ugyanis a következő történt:

 

A lelkesedése hirtelen eltűnt és elszomorodott. Azt mondta, nincs rá ideje, hogy megtanulja, és a cégében sincs senki, aki értene hozzá.

(ez a nagy lehetőség, ha chatbot építő vagy)

 

Ő is azt gondolta, amit te. Hogy ez valami bonyolult dolog, amibe rengeteg időt és energiát kell belerakni és kétséges, hogy ez valaha megtérül.


Van a Facebookon egy zárt chatbot csoportunk, ahol már közel 2000 ember tanulja a chatbot építést. Elképesztő eredményeket produkálnak. Több ezer feliratkozót gyűjtenek napok alatt. Kiküldenek egy üzenetet és 1200 új Facebook értékelést kapnak. Vagy küldenek egy 150 fős szegmentált listára egy ajánlatot és máris beesik a millió feletti rendelés.

 

És ez csak a jéghegy csúcsa. De a lényeg, hogy ők is olyan átlag vállalkozók, mint te. Csak már használják a chatbotok előnyeit.

 

A következőkben pedig megtudod, hogy mi győzte meg a marketinges ismerősöm. Valamint megtapasztalod, hogy akkor is lehet chatbotod, ha úgy gondolod nincs időd megtanulni a finomságait

 

 

2. Idővel elkezd átalakulni a gondolkozásod

 

Tudom, most azt gondolod, hogy a chatbot egy múló hóbort. Tudom, nehéz elhinni, hogy egyre inkább az életünk része lesz.

 

Most pedig elmesélem mit is mondtam a marketinges ismerősömnek, amitől elképesztően lelkes lett:

 

Megkérdeztem, hogy emlékszik-e arra az időre, amikor még ritkaság volt egy honlap. Mit mondtak a marketingesek és a vállalkozók? Azt, hogy minek. Megy anélkül is.

 

Aztán mi történt akkor, amikor jött a Facebook? A marketingesek és a vállalkozók legyintettek. Azt mondták ez csak játék, nem kell vele foglalkozni. Megy a vállalkozás anélkül is.

 

És mi történt azokkal, akik a kezdetekkor elkezdték? Akik jó korán 2000 környékén csináltak egy honlapot?

Mi történt azokkal, akik az elején beszálltak a Facebookba és oldalakat kezdek el építeni? Ugye…

 

Apropó, használsz hírlevélküldést? Ha igen, tudod milyen fontos a lista építés. ha még nem, akkor biztos vagyok benne, hogy csak azért halogatod, mert még nem jutottál odáig, hogy bevezesd ezt a technológiát. Bárhogyan is, megmutatom miért lesz a chatbot ez egyik leghasznosabb vevőszerző eszközöd.

 

De ugorjunk előre az időben. Mit látsz minden scifi filmben?

Az emberek beszélgetnek a számítógépekkel. Mert ez a természetes.

 

A chatbotoknak most még írni kell vagy gombokat nyomni attól függően mit szeretnénk, de már sokkal kényelmesebb, mint egy honlapon kikeresni a számunkra hasznos információkat.

 

Innen egy ugrás, hogy szóban kommunikáljunk velük.

 

-szia, én a pizza bot vagyok. Miben segíthetek?

-Te meg azt mondod a telefonodnak. egy 32 centis teljes kiörlésű pizzát rendelnék.

-erre visszakérdez: Húsos vagy vegetáriánus

-Erre te: vegetáriánusat kérnék laktózmentesen

- erre elküldi a telefonodra a pizzák fotóját, amik vegák, laktóz mentesek és teljes kiőrlésűek.

-Te meg azt mondod: ok, akkor egy 3-ast kérek

-A bot megkérdezi, hogy extra feltétet kérsz rá?

-mire te nemet mondasz

-Megkérdezi, hogy a legutóbbi címre kéred, ami …

-igent mondasz

-A bot megköszöni és jelzi, hogy 50 perc múlva ott a pizza

 

És tudod mire hasonlít ez a legjobban? A való életre. amikor telefonon rendelsz.

Csak épp itt nincs várakozás, nincs hiba és teljesen automatizált. Ami jó neked, ha pizzéria vagy, mert nem kell 3 telefonos kislányt fizetned és kiképezned.

 

Gondolj bele. Amikor elterjedtek a honlapok, mi történt? Az élő kommunikációt, az élő eladást modellezték le 2d formára.

 

Kikísérletezték minek kell mi után jönni, hogy az emberek végig akarják olvasni. Pedig téged nem érdekel minden, csak bizonyos információk. Azt akarod, hogy gyorsan és lehetőleg azonnal megkapd a kérdéseidre a választ.

 

És ebben zseniális a chatbot, mert pont arra válaszol, amit téged érdekel. Hiszen mindig van választási lehetőséged és ezzel gyorsan feltérképezi, hogy mik a számodra haszontalan információk.

 

És itt el is jutottam a lényeghez. Ahhoz, amire minden jólképzett marketinges tanítja a vállalkozókat. Mindenkinek azt kell kommunikálnod, ami őt érdekli. Ez pedig csak akkor lehetséges, ha ismered őket és tudod mit szeretnek.

 

Na most egy picit előre ugrottam, de a lényeg, hogyha használsz hírlevél küldőt és szoktak név szerint megszólítani az olvasóidat, akkor most képzeld el, hogy nem csak a nevét tudod, hanem mindent, ami számodra csak érdekes lehet.

 

És nem neked kell üzenetet küldened, törni a fejed valami frappáns levélen, hanem…

 

 

3. Megtapasztalod milyen élmény chatbot tulajdonosnak lenni

 

Most képzeld el azt, hogy a vállalkozásod már használja a chatbotokat. A chatbot pedig automatikusan emberi beavatkozás nélkül gyűjti neked a vevőket.

 

Képzeld el, hogy minden érdeklődő maximális kiszolgálást kap, mintha csak egy-egy munkatársad foglalkozna vele személyesen. Nincs több elfelejtett utánkövetés, nincs többé olyan, hogy erről még nem halott a vevőd, nincs kapkodás, hogy most mit is kéne küldeni és kinek.

 

Képzeld el, hogy van egy szoftvered, ami nem kér enni, nem kell betanítani, csak teszi a dolgát, méghozzá tökéletesen.

 

  • Árajánlatokat kérnek tőled és neked problémát okoz, hogy kövesd melyikből lett végül rendelés és kit kellene megkeresni, hogy végül üzlet legyen belőle? Bízd rá a chatbotra

 

  • Találkozol emberekkel, akiket érdekel a terméked, szolgáltatásod, de nem tudsz velük folyamatosan kapcsolatot tartani, mert a napi hajtásban elfelejtődik? Bízd rá a chatbotra

 

  • Webáruházad van és jó lenne tudni, hogy akik a kosárban hagyják a terméket és nem fejezik be a vásárlást, azoknak mi okozta a problémát? Mert ha tudnád, akkor adhatnál nekik rá megoldást? Ha igen, bízd a chatbotra.
     
  • Értékesítési tölcsért, sales funnelt akarsz építeni, de bazi bonyolult megvalósítani ezt szoftverekkel és drága a havi díj? Bízd rá a chatbotra?

 

  • Sokszor tesznek fel neked ugyanazt a kérdést, amit már leírtál a honlapodra? Hagyd, hogy a chatbot adja meg nekik a választ.
     
  • Nem mobilbarát a honlapod, nem elég szép, akkor legyen egy chatbotod, mert ott teljesen mindegy a grafika és pont mobilra lett kitalálva

 

És itt el is jutottunk az online vállalkozások legnagyobb problémájához.

 

Nézzük meg, hogy mit is kell csinálnod, akkor ha el akarsz valamit adni a neten.

 

  1. Elsőként kell egy jó honlap. Szép grafikával, jó szöveggel, kitalált és bevált struktúrával.
  2. Kell egy hírelvél feliratkozás, hogy gyűjts az érdeklődők adatait.
  3. Ehhez kell egy hírlevél küldő szoftver, amit meg kell venni, meg kell tanulni használni.
  4. Aztán gyártanod kell szép és mobilbarát hírlevél sablonokat, hogy tudj leveleket küldeni.
  5. Meg kell írni a hírleveleket, hogy ki tud küldeni.
  6. Most létre kell hoznod egy landing page oldalt, ahol meg tudják rendelni a belépő ajánlatod
  7. Aki megrendelte azt bele kell tenned egy új hírlevél csoportba. Ehhez megint létre kell hozni a hírlevél szoftverben az új csoportot, ahhoz hírlevél sablont kell beállítani és megírni a hírlevelet
  8. A rendelés után egy köszönő oldalra kell irányítanod. Ez meg kell szerkeszteni, grafika, struktúra, jó szövegezés. Ide jön az upsell ajánlatod
  9. Ha nem kérte az upsell ajánlatot, akkor küldöd neki az előre beállított hírlevél sorozatot. Ha kérte, akkor…
  10. Le kell venned a korábbi listáról, hogy ne zaklasd tovább és fel kell iratnod egy másik listára, ahol azok vannak, akik megvették az upsell ajánlatot, ami mondjuk a fő terméked.
  11. Ehhez létre kell hoznod a hírlevél küldőben egy új csoportot. Létrehozni mobilbarát hírlevél sablonokat, beállítani a levélküldési szabályt, megírni a hírlevelek tartalmát
  12. Majd kell egy újabb landing page oldal, ahol megköszönöd a rendelést és/vagy további profit maximalizáló ajánlatot adsz neki.

 

Nem tűnik kevés munkának és nem is az. Komoly szakértelem kell hozzá.

 

És akkor ott van az e-mail cím megszerzésének a problémája.

Hogyan vegyed rá a látogatót, hogy hajlandó legyen megadni az e-mail címét. Mivel motiválod, hogy begépelje? Főleg mobilról?

 

  • hogyan éred el, hogy ne a spam mappában landoljon a leveled?
  • hogyan éred el, hogy meg is nyissa?
  • hogyan éred el, hogyha megnyitott elolvassa és kattintson?

 

Chatbotok esetén ez iszonyú egyszerű.

 

Nem kell levél sablont szerkeszteni, nem kell landing page oldalt készíteni és a listák kezelése és gyerekjáték. Ráadásuk pontosan tudhatom, hogy kinek, mikor, mit kell küldeni.

 

De a legjobb, hogy elképesztően egyszerű elérni, hogy feliratkozzanak. Csak egy kattintás

 

Persze mindannyian tudjuk, hogy a megvalósítás kicsit bonyolultabb, mint képzeljük. De én tudom, hogy egy chatbot fellendítené a vállalkozásodat, ezért segítek neked és megmutatom mit találtam ki, hogy neked is legyen chatbotod 1 nap alatt.

 



 

Mindjárt  megmutat mi a leggyorsabb módja és azt is milyen könnyű feliratkozókat gyűjteni a chatbotokra.

 

 

 

4. Rájössz, hogy erre van szükséged neked is

 

Szeretném, ha sikeres lennél. Én is voltam abban a helyzetben, amiben te.

Tudtam, hogy fejleszteni kellene a vállalkozásom, hogy hírlevelezni kell, de nem bírtam rávenni magam erre a hatalmas munkára.

 

Annyiban szerencsém volt, hogy a szoftverek használata nem okoz problémát, de az idő…

 

Nem bírtam rávenni magam, hogy elkezdjem modernizálni a vállalkozásom olyan hatalmasnak tűnt a feladat. Bárcsak lett volna valaki, aki ezt a terhet leveszi a vállamról. Most már látom, hogy komoly összeget is megért volna.

 

Én viszont megcsináltam és segíteni akarok neked.

Ezért kitaláltam a következőt:

 

Létrehoztam a chatbot workshopot. Ahol egy nap alatt összerakjuk a vállalkozásod chatbotját. Úgy mész haza, hogy minden készen lesz.

 

Az egészre 6-8 órát szánunk, ha gyorsan tudunk haladni, akkor még a Facebook hirdetéseket is beállítjuk.

 

Ezen a napon a vállalkozásod modernizálása és az új automatizmus bevezetése lesz a cél. Mintha felépítenél egy komoly hírlevél kommunikációs rendszert, csak itt messengeren küldjük az üzenete, nincs spam mappa és 65% feletti a megnyitási arány.

 

Ha van hírlevél listád, akkor azzal is összekötheted, ha nincs, akkor hatalmasat fog ugrani a vállalkozásod, mert végre lesz listaépítésed.

 

Párokban fogunk dolgozni, hogy kb azonos feladatokon dolgozzatok és segítsétek egymást.

 

Kapsz házit, amit megoldsz, hozod magaddal, hogy gyorsabban haladjunk, hozod a laptopod és együtt megcsináljuk.

 

Az egy napos workshopról úgy mész haza, hogy van egy automatizált rendszered, ami gyűjti az érdeklődőket, segít nekik abban, hogy megtalálják a számukra szükséges információkat. Lehet nem lesz minden szöveg megírva, de azt már egyedül is meg fogod tudni csinálni.

 

A nap végére beüzemeljük a chatbotod,  feliratkozottakkal pedig a chatbot automatikusan fog kapcsolatot tartani és terelni őket a vásárlás irányába

 

Ha pedig valaki elakad a folyamatban, akkor kedvesen, de határozottan tereli vissza az értékesítési csatornába.

 

Az új feliratkozók gyűjtése pedig elképesztően egyszerű lesz. Az egyik kedvencem az, amikor valaki a kommentel egy facebook posztra és így indítja el a chatbottal történő beszélgetést.

 

De feliratkoztathatod facebook hirdetéssel

Ha van látogatott honlapod, akkor a honlapod látogatóit egyetlen gombnyomással. Popup ablakban, egy linkre kattintva

Feliratkozhatnak, akkor, ha kosárba tesznek egy terméket, vagy feliratkoznak hírlevélre vagy leadnak egy rendelést

Ha van üzleted, ingatlanozol, szállásod van, akkor pedig egy kinyomtatott kód beolvasásával is gyűjthetsz feliratkozókat

 

 

Én most a kattintással feliratkoztatást mutatom be neked

Ez azért szuper, mert így semmilyen adatot nem kell megadni vagy beírni. Kattint és máris beszélget a chatbottal.

 

Így, ha érdekel a chatbot workshop ára és a részletek, akkor kattints, és kövesd a chatbot iránymutatásait.

 


 

A kattintás után a chatbot küldött is neked egy üzenetet. Kattints ide és nyisd meg a messengert >>

Mosolygós napot

 

Üdv.:
  Balázs

 

Vissza

Címkék : chatfuel, chatbot workhop, chatbot készítés

Hozzászólások :

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Oszd Meg a Cikket :


Szerző

Bártfai Balázs vagyok. 2003 óta valósítom meg a saját és mások ötleteit az Interneten. Több sikeres ötlet és pár kudarc áll a hátam mögött. Az automatizált megoldásokban hiszek. Ezért olyan stratégiákat dolgozok ki, amik folyamatosan szállítják a vevőket. Arról írok, hogyan lehetnek kézzel fogható eredmények az üzleti célú blogolásból.

Kapcsolódó cikkeink:

 



Hírlevél

 

 

 

Címkék

Friss Hírek

Iratkozz fel és nem maradsz le semmiről. Szólunk, ha frissül a cikk vagy számodra érdekes témákról írtunk.